Proiect Media Activă 2010-2011

Proiect Media Activă 2010-2011

“Tinerii deschid noi Frontiere” este un proiect Tineret în Acţiune al ABC (Asociatia Barbatilor Creştini), în colaborare cu ABC Media si Student Plus.  Proiectul “Tinerii deschid noi frontiere” trebuie să fie văzut ca un exemplu de colaborare între tineri din Timisoara de diverse etnii, care lucrează împreună la o campanie media cu scopul de a promova un mesaj unificat despre realităţile cu care tinerii din România sunt confruntaţi, bazat pe principiul că nu se poate rezolva o problemă care nu se poate defini. Acest proiect reprezinta o initiativa a tinerilor participanti la proiectul anterior “Celebrating Cultural Diversity”, şi care au identificat nevoia de acceptare, comunicare interculturală, incluziunea socială, precum şi cooperarea între tinerii din Timisoara prin utilizarea mijloacelor audiovizuale.


Principalele obiective ale acestui proiect au fost:
• să ofere oportunităţi pentru tineri provenind din medii etnice diferite să devină conştienţi de cultura şi valorile lor;
• de a practica abilitatile de conducere si lucrul in echipa;
• sa găseasca un mesaj personal pentru a-l comunica altora;
• să înveţe elementele de bază in domeniul video;
• de a participa la pre-producţie, filmarea si post-productia unui proiect audiovizual;
• să câştige experienţă relevantă în domeniul audiovizualului;
• sa puna bazele unui centru media pentru tineri in Timisoara.
Pe parcursul proiectului, cei 40 de participanti au lucrat impreuna cu profesionisti ABC Media şi Business Plus, şi au fost implicaţi în seminarii pe multiculturalitate şi mass-media / TIC, şi o campanie mass-media. Proiectul a durat nouă luni şi metodele care au fost utilizate în procesul de non-formale şi informale de învăţare sunt incluse: learning by doing, brainstorming activităţi, ateliere de lucru, prezentari, discutii, vizite la site-ul.

Etapele proiectului:
1. Activitati de pregatire a proiectului – 15-31 iulie 2010
2. Activitati de promovare ale proiectului si de recrutare – august 2010
3. Sesiuni si workshopuri – septembrie, octombrie 2010
4. Perioada de productie – noiembrie – decembrie 2010
5. Perioda de pregatire a campaniei si campania – ianuarie-februarie 2011
6. Evaluarea proiectului si diseminarea rezultatelor, elaborarea proiectului Centru Media pentru Tineri – martie 2011

Date sesiuni multiculturalitate si media
Vineri – 17 septembrie 2010 – ora 17.00
Vineri -8 octombrie 2010 – ora 17.00
Sambata – 9 octombrie 2010 – ora 11.00
Vineri – 22 octombrie 2010 – ora 17.00
Sambata 23 octombrie – ora 11.00

Rezultatele proiectului includ:
– Crearea filmului de scurt-metraj “Viitorul in roz” şi campania online initiată de tineri de diverse origini etnice, cu scopul de a-i sensibiliza pe tineri cu privire la importanţa mass-mediei, de a-i educa în media si de a le oferi mesaje pentru rezolvarea problemelor lor.
– punerea bazelor unui nou centru media pentru tineret, care va continua să ofere training şi coaching mass-media pentru tineri.
– Participanţii, cu sprijinul şi coachingul oferite de catre profesionistii media au învăţat şi practicat auto-exprimarea prin mijloacele de audio-vizuale, creând în acelaşi timp produse bazate pe responsabilitate.

Proiectul Media pe Facebook

“Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Acest comunicat reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.”


Leave a Reply

Your email address will not be published.

89 − = 83

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.